Szukasz psychologa w Katowicach? Nasza poradnia i gabinet zagwarantuje Ci pomoc!

Poziom recepcji, reagowania i wartościowania

Uczeń uświadamia sobie warunki, w których żyli Indianie ze szczepu Salish (różnice w porównaniu z naszymi obecnymi warunkami życia).

– Poziom reagowania

– 1. Uczniowi sprawia przyjemność uczenie się o Indianach.

– 2. Uczeń czerpie przyjemność z uczestniczenia w zajęciach towarzyszących uczeniu się o Indianach ze szczepu Salish, oraz doświadcza uczucia własnej wartości i sukcesu wynikających z jego wkładu w te zajęcia.

– Poziom wartościowania

– 1. Uczniowi sprawia przyjemność wspólna praca z innymi i dzięki temu rozwija się u niego skłonność do liczenia się ze swymi kolegami, do szanowania ich i współdziałania z nimi.

– 2. U ucznia rozwija się pragnienie, by dowiedzieć się więcej o historii 55

Indian z Kolumbii Brytyjskiej, oraz pozostałych prowincji i terytoriów Kanady, a dzięki temu powstaje u niego zainteresowanie także innymi aspektami historii naszego narodu i świata.

Poziom organizowania. U ucznia rozwija się tolerancja wobec różnic – fizycznych, kulturowych oraz różnic w poglądach. Niewątpliwie zauważyłeś, że w powyższym przykładzie dotyczącym Indian ze szczepu Salish, szczegółowe cele dydaktyczne mają pewne charakterystyczne właściwości. Po pierwsze, są one formułowane z punktu widzenia ucznia. Po drugie, odnoszą się do jego konkretnych zachowań. Po trzecie, podaje się w nich warunki ograniczające, tj. warunki, które muszą spełniać określone zachowania. Po czwarte, reprezentują one różne typy zachowań ucznia, tzn. niektóre cele szczegółowe wymagają jedynie zapamiętania informacji, podczas gdy inne wymagają czegoś więcej. Cele długoterminowe natomiast formułuje się jako szerokie, ogólne wyniki uczenia się, do których osiągnięcia przyczyni się przestudiowanie danej jednostki programowej. Są to ważne kwestie związane z rozwijaniem umiejętności formułowania celów ogólnych i szczegółowych celów dydaktycznych. Kwestie te zostaną wyjaśnione w dalszej części niniejszego rozdziału. Obecnie sprawdźmy, czy rozumiesz, na czym polega różnica między celami ogólnymi i szczegółowymi.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.